mIRC+ICQ=SANT

Lite tankar som jag funderat över på jobbet, var tvungen att slänga in ett inlägg så jag inte glömmer ta upp detta!
Så ursäkta om ni inte förstår. Jag har kanske stressat ihopa orden :)

När jag var yngre så satt man oftast i en chatkanal på mIRC, oftast var kanalen samma som staden man bodde i, alltså hängde jag i #Helsingborg.

Hade man tur träffade man någon som bodde på andra sidan av stan, som man kunde snacka med och byta ICQ med varandra, tror mitt ICQ nummer va 1146723645 eller nått sånt :P

Saken jag vill komma fram till är att då brydde man sig inte lika mycket om hur den man snackade med såg ut. Att byta bild med varandra var inte så jävla lätt som det är nu. Man va tvungen att ha en scanner och en bild man var nöjd med, scanners var dyra och man hade inte så många bilder på sig själv som man ville att andra skulle se, då man oftast blev fotografedar vid diverse högtider och mamma tvingat en att ha på sig fula kläder, eller en semester där man hade bränt sig och såg ut som en kräfta. Sen framkallades fotona kanske några månader senare och då tyckte man att man såg så "liten" och omogen ut på dem... (man växer upp så snabbt när man är liten )Så man kunde bara säga, jag har ingen bild, men går på Blaskolan i klass 8a... och så kunde den andre kolla upp vem man var i skolkatalogen...Hur utmanande var de bilderna liksom? Helt oskyldiga :)

Det är inte konstigt att de yngre idag har mer press på sig att "se bra ut".

Idag finns det nog INGEN under 20år som inte har en kamera. jag var den enda på min skola som hade en digitalkamera i 9an! 
 
Idag kan du fotta 400 bilder på digsjälv tills du blir nöjd, utan att det kostar en jäkla massa pengar.

Det tar några sekunder sen har du lagt upp bilden på din bdb eller blogg.

Idag kan du inte säga till någon du chattar med : Jag har ingen bild!
Då ljuger du!

Om "fotoutvecklingen" (*hittapåegnaord*) fortsätter i samma takt... vad kommer då hända om ytterligare 10 år?
Kommer främlingar kunna kramas, lukta på varandra utan att egentligen träffas?

Hmmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0