Ni måste förstå...

Anledningen till inlägget nedan var inte att söka er sympati eller ett sett för mig att få uppmärksamhet.
Det var ett sätt för mig att försöka summera mitt liv och ta upp de saker som förändrat mitt liv på något sätt.
Självklart fick jag inte med allt.
Jag vill skapa diskussioner och få folk medvetna om att fast man känner att det är tufft ibland, så kan man klara av att leva. Jag vill nå ut till er där ute som behöver inse att ni inte är ensamma, det finns fler som er. Våga ta kontakt med dem, våga prata med dem om det ni tycker är jobbigt och svårt. Det kommer få er att må bättre.

Har ni ingen att prata med får ni gärna prata med mig.

När jag läste Alex Bring Palms blogg blev jag oerhört inspirerad och imponerad! Han sticker ut från mängden och sträcker ut en hand till de som behöver någon. Jag kände att jag kanske också kunde hjälpa någon.
Jag inser att jag inte kan hjälpa alla som behöver någon form av stöd, men om jag bara kan hjälpa en enstaka människa med mina ord så är det värt det! Då har JAG gjort någon skillnad!

Vi är alldeles för dåliga på att hjälpa andra, sen spelar det ingen roll om det handlar om att bara lyssna och finnas där för någon eller om man hjälper någon att välja vilken färg de ska ha på väggarna i köket. Visa för er omgivning att NI, att DU finns där om det är något. Om alla hjälps åt med att stötta varandra kommer världen bli bättre, människor kommer må bättre.

Alltså: Jag finns här för DIG om du behöver mig!

Kolla in Alex talar ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0